torsdag 15. juli 2010

Muffins ✿ Sommar ✿ Boktips


I går hadde eg og Ariel herleg besøk av ei veninne. 
Vi kosa oss ute med muffins, jordbær og iste. Ja, du høyrte riktig; ute!! 
Det var plutseleg litt sommar igjen igår. 
Men idag er det haust igjen. 
Kunne tenkt meg ein prat med han/ho som slår 
av og på bryteren på veret ;)


Eg har hatt eit innlegg om det før. 
Men sidan eg har fått ein del lesera sidan sist, 
har eg lyst å dele den gode muffins- oppskrifta mi med dokke:)


Muffins (ca 12 stk)

100 gr Smelta smær
2 dl Melk
2 Egg
300 gr Hvetemel
1 ss Bakepulver
1/8 ts Salt
120 gr Sukker
1 ts Vaniljesukker
Blåbærsylte eller anna fyll ;)

200 grader i 20 min


Set på ovnen til 200 grader. 
Bland det tørre for seg og visp saman det våte for seg. 
Bland det heile forsiktig saman med ei skei.


Eg bruker både muffinsbrett og muffinsformer. 
Då blir dei finast synast eg.


Hell røre i halvparten av forma,
 og legg ei god teskei blåbærsylte eller anna opp på. 
Så fyller du på med meir røre på toppen. 
Husk at dei vil heve seg, så ikkje ha i for mykje.


Steikast på 200 grader i 20 min.
Du kan bruke anna enn blåbærsylte inne i. 
Eg har brukt blant anna sjokolade, pistasjnøtter, bringebærsylte og diverse. 
Godt det og ;)

Håper det vil smake!


I går kveld kosa eg meg på verandaen med
 jordbær og "Husker dere ikke meg" av Sophie Kinsella
Ho er min favoritt- forfatter om sommaren. 
Ho skriv så morsomt og levande at bøkene blir aldri kjedelege. 
Det er ho som og har skreve Shopoholiker-bøkene som handler om shoppegale Rebecca. Kjenner meg godt igjen..kremt..;) 
Så viss du er ute etter lett, morsom lesning i sommar 
anbefaler eg desse på det varmaste :)


I dag kjem mannen heim. 
Så då håper eg det blir litt action, på husfronten altså ;)

Ha ein fin dag!

Klem frå Bjørg :-)

29 kommentarer:

Camilla sa...

Hei hei.

Det har vært lite blogging i det siste, men nå håper jeg på å være tilbake. Jeg ser jeg har gått glipp av flere fine innlegg fra deg. Så nå titter jeg videre her hos deg.
Hjertene kommer i et innlegg om litt, de var aldeles nyyyyyydelige og passet perfekt inn her hos oss ♥
jeg har en spesiell plan for de, og det kan være jeg bestiller noen flere etterhvert, må bare se an tiden litt.

Stoooor klem fra meg ♥

Shy sa...

Nydeleg bilder og nydeleg vannflaske! - Og så lurer eg på kva for ein nydeleg fjord du bur att med? Eg bur ved ein fjord også;)
Eg legg med til som følger!

Elin sa...

Jeg må bare si: FOR EN FABELAKTIG UTSIKT!!! Jeg blir helt syk når jeg ser slik utsikt...jeg som er født og oppvokst ved havet, men bor nå så langt inn i landet som det går ann!!!! Huff lengter til havet ja, kjenner det godt!!:)
Muffinsene dine skal prøves her å ja;)

Ha en nydelig dag:)

Klem Ea

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

NAM!!
Eg har og den muffins boka!

...ingen smiletegn eller hjerter no for eg sit å amma å klare ikkje trykke på to knappa samtidig..hihi!!

Klem M<3

Stine-Iren sa...

So nydeleg utsikt og fin uteplass du har Bjørg:)
Dei muffinsane såg gode ut,prøvde ein gang sjøl me blåbær,kjempe friskt og godt:))

Ha ein strålandes torsdag:)

Klem Stine-Iren

Randi sa...

Ja i går var det flott sommar her også. Herleg. I dag er det sånn "jagevær", regn, sol, regn, sol...
Flott du har det på terrassen, nydeleg utsikt. Og muffins er så godt, skulle laga opp litt sånt eg og... Takk for oppskrift, kanskje eg skal prøve din oppskrift neste gang...
Ha ein fine dag vidare. Så får vi håpe det får litt action på deg i dag...hihi... ;-)
Klems

June sa...

Muffinsoppskrift herved lagret! :)
Jeg kjøpte meg og den boka just! Elsker shopoholic bøkene. Skikkelig morsomme! :)
Ha en fin "høst"dag!
Klem

Tovepia sa...

Skal lagre denne muffinsoppskrifta, for den ser nydelig ut...og lettvint, noe som er et must;)

Kos deg og klem fra meg;)

Jijji sa...

De muffinsene så knallgode ut!
Muffins er jo bare sååå godt! Burde kanskje kjøpt hele muffinsboka, men kan jo starte med å prøve oppskriften din;)

Jepp, utrolig irriterende disse værgudene om dagene; skrur jo av og på været hele tiden - akkurat som min lille prins på 2 år. Er vel på tide at disse værgudene blir voksne og skjønner når nok er nok... Selv skal jeg på festival i dag og resten av helgen og sitter og venter på pause i regnværet og noen godværsskyer...

Kjenner meg dessverre alt for godt igjen når det gjelder shopping... Tipper det blir litt shopping på deg i England også;)

Ha en fortsatt herlig dag!
Klem fra Jijji

Bringen Blomster sa...

Skal prøve meg på muffins oppskrifta de :) Så veldig gode ut! -sikkert bedre enn de jeg laga sist, og som min kjære så fint sa det " de va nu litt tung..og tørr.... " ;) Jaja kan nu ikkje vær flink til alt heller ;)
-synnøve-

Anita S sa...

Hei hei

Dette så uuuutrolig godt ut
- godt dere fikk kost dere igår.
Høst idag her også

klem anita s

Ruter & Hjerter sa...

Så fint at dere fikk en flott summar dag da:)Den muffinsoppskrifta skal jeg jammen meg prøve,selv o jeg er en udugelig baker:( De s utrolig gode ut:)

Martilie sa...

For en nydelig gårsdag hos dere og muffinsene ser bare himmelske ut!
Mmmm...

Ønsker deg flotte dager og masse action :)

Sommerklem fra Tove

Gyngestol og kaffigrut sa...

Mmmm, de muffinsene så kjempegode ut!
Høst her også i dag...

Ha en fin dag med action;)

Audhild sa...

Nam!! Gjett om jeg fikk lyst på muffins nå da!
Herlige fristende bilder!

Audhild sa...

Nam!! Gjett om jeg fikk lyst på muffins nå da!
Herlige fristende bilder!

Villevinkel sa...

For ei nyyyydelig utsikt du har - å veldig flott på verandaen din!

Fikk lyst på den boka eg også!! Tusen takk for nok ei oppskrift. Sikkert gode desse også!!

Ellers blei eg fascinert av dei små papp-begera !! Er dette til å sette ferdige muffins oppi?? Har ikkje sett slike før, men dei var kjempesøte!!


får som regel lyst å shoppe etter å ha lest innlegga dine hehe....å male...å sy - ikkje minst :-)

Takk for flott inspirasjon

Stooooor klem!

Elis@beth sa...

Så deilig de muffinsene så ut-må visst bake litt i morgen tror jeg! Tusen takk for oppskrift!

Stor klem♥

Henriette sa...

Åh no fekk eg lyst på muffins, Bjørg :) Du kan å friste! ;)

Barbros lille verden sa...

wow, så herlig utsikt! deilig å sitte og nyte den med muffins og god prat ja tenker jeg :)
disse så veldig gode ut!
håper han eller hun der oppe bruker på-bryteren for både deg og meg resten av sommeren!!!
klem fra Barbro

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei :))


Åååå nydelige bilder og den flotte utsikten!!!! Muffinsene så jo gode ut ♥

Ha en fin sommer vennen :)))

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei :))


Åååå nydelige bilder og den flotte utsikten!!!! Muffinsene så jo gode ut ♥

Ha en fin sommer vennen :)))

beate sa...

nam,nam muffins!!!

takk for boktips! jeg digger slike jentebøker.

klem beate

Smått og Stort sa...

De muffinsene så bare nydelige ut- du er utrolig flink å ta bilder!!! Her har vi hatt allslags vær i dag- alt fra strålende sol til øsende regn. Greit med litt forandring :))
Ja jeg var på Ikea fredag. Leverte minstemann i barnehagen så bare jeg og tiåringen kunne kose oss. Dro på Fretex, Bohus, Skeidar og Ikea. Handla altfor mye....
Men nå er iallefall gutterommet ferdig så nå kan vi ta ferie!
Kjenner igjen den følelsen når mannen går og trakker og ber deg skynde deg--- blir liksom ikke helt det samme å være på Ikea da ;). Håper det byr seg en anledning igjen for deg om ikke så lenge da.
Klem fra Sissel

Ruths datter sa...

Takk for god oppskrift. Nydelige bilder hos deg i dag.
Klem

Tove `blogg verden sa...

Åh så godt ut : ) Flotte bilder!!
Kos deg med mannen i kveld; )
Klem Tove

SukkerSnella sa...

Dette så veldig deilig ut:) selv bakte jeg Brownies i dag, men både jeg og kona forspiste oss så vi lå kvalme på sofan etterpå, så blir en stund til neste bake-verk her i huset:)

Du må delta på konkurransen min:) Husk at sommeridyll ikke nødvendigvis betyr solskinn ,regndråper, friske blomster, jordbær..mye som sier sommer :))))

Bettum Villa sa...

Hei og hå!
"Nå må dere værguder skjerpe dere.. skjønner dere ikke at Bjørg vil ha sol!?!"

Hehe.. så morro at du koser deg. Det er VELDIG viktig.
Ja, vi har begge vært på Ikea (sjokk ;P). Gleder meg til å se hva du har kjøpt også.

Bildet som kjæresten tok er redigert ja, men ikke så veldig mye. Bare laget litt mer glød og høyere kontrast (photoshop er fantastisk!).

Ønsker deg en fin kveld!

Klem Madelén

Mona Christin sa...

Muffins må prøves. Må bare skaffe meg et muffinsbrett først.

Takk for omtanke. Merker jeg fortsatt er litt rystet etter hendelsen. Men det var godt å komme hjem igjen.

Stor klem Mona C

Related Posts with Thumbnails